Erdvinis garsas 3D virtualiame pasaulyje: ar tai veikia?

ŽMONĖSTECHNOLOGIJOS

2/10/20222 min read

Fitting Room Photo
Fitting Room Photo

Elektroninė prekyba vis labiau populiarėja, tačiau lyginant su tradiciniu apsipirkimu ji turi ir tam tikrų trūkumų. Vienas iš tokių - pagrįsta baimė,jog internete drabužis atrodo gražiai, tačiau jį įsigijus ir pasimatavus konkrečiam žmogui jis gali visai netikti. Tokią baimę stiprina ir tai, jog internete pirkėjams dažniausiai pateikiamos dvimatės rūbų nuotraukos, kurios sujungtos į trimatį vaizdą gali atrodyti visiškai kitaip.

Siekiant sukurti tikrovei artimą elektroninio apsipirkimo patirtį mokslininkai vis dažniau tyrinėja virtualių persirengimo kambarių (angl. virtual fitting rooms) kūrimo technologijas. Iš tiesų virtualūs persirengimo kambariai dažniausiai veikia kaip papildytos realybės technologijos, pirmiausiai nuskaitančios žmogaus matmenis, sukuriant trimatį modelį ir jį "aprengiant" dominančiu drabužiu.

Tokios technologijos gali būti realizuojamos skirtingais programiniais sprendimais, tačiau svarbiausias klausimas išlieka - ar verslui verta investuoti į šias technologijas. Back& Cry (2018) atliktas eksperimentas patvirtino, kad virtualių persirengimo kambarių naudojimas pastebimai padidina klientų domėjimąsi elektronine parduotuve, parduodamomis prekėmis, jų reklamavimą bei ketinimą pirkti tiek internetu, tiek fizinėje parduotuvėje.

Tyrime dalyvavo 228 dalyviai, kurių amžiaus vidurkis yra apie 21 - erius metus.Eksperimento metu jie atsitiktine tvarka buvo nukreipti į vieną iš dviejų tos pačios el. parduotuvės versijų:

  • su įprastu elektroniniu katalogu

  • suvVirtuliu persirengimo kambariu kuriame įdieta specifinė papildytos realybės technologija.

Įdomus faktas: virtualūs persirengimo kambariai paskatina klientų norą pirkti tiek perkant rūbus, tiek perkant akinius. .

Plačiau apie tyrimą:  Beck, M., & Crié, D. I virtually try it … I want it! Virtual Fitting Room: a tool to increase on-line and off-line exploratory behaviour, patronage and purchase intentions. Journal of Retailing and Consumer Services. 2018, 40, 279-286. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.08.006